Ni Hao! - Reisverslag uit Peking, China van Jip Toorn - WaarBenJij.nu Ni Hao! - Reisverslag uit Peking, China van Jip Toorn - WaarBenJij.nu

Ni Hao!

Door: jipvandentoorn

Blijf op de hoogte en volg Jip

21 Oktober 2011 | China, Peking

Hoi iedereen!
Ik wil er even mee beginnen dat facebook (net als youtube) het niet doet in China omdat t daar verboden is. Ik heb nu fee gevraagd om mn blog's aan mn facebook te koppellen alleen ik facebookreacties dus niet lezen vanaf hier.
Het is hier echt superleuk! Gisteren was ik naar de verbodenstad gegaan (was wel echt vol met chinese toeristen, ze zijn in hun eigen land net zo erg als in Amsterdam!) en daarna naar Jinshanpark, wat echt supermooi en leuk was allemaal.
De chinezen hebben wel echt een hele mooie oude cultuur en geschiedenis. Ik vind het alleen wel gek om te zien hoe elegant hun oude geschiedenis en gebouwen zijn en hoe lomp de chinezen van nu zijn.
Ze roggellen bijvoorbeeld de hele tijd en spugen dan op de grond, ze boeren in het openbaar, ze peuteren in hun neus zonder schaamte, ze dringen voor, ze plassen overal en ze poepen zelfs op staat, terwijl er op bijna iedere hoek een openbaar toilet is.
Vandaag ben ik naar de dierentuin van Beijing gegaan. Dat vond ik wel heel zielig en deprimerend. Er zaten veel te veel dieren in veel te kleine hokken met allemaal plas en poep op de grond. Ze sliepen gewoon in hun eigen uitwerpselen, echt heel zielig. En de vogels hadden bijna al hun veren uitgepikt uit verveling en de rest van de dieren lag half dood half levend in hun hokken.En dan ook nog die lompe chinezen die naar ze schreeuwen of op hun hokken slaan om aandacht van de dieren te krijgen. En ook nog chips gingen voeren aan zebra's en suikerspinnen aan struisvogels. Ik werd er echt een beetje bozig van. Zijn ze nou gewoon heel dom, of zien ze dieren als niet zoiets belangrijks?

Gisteravond ben ik tijdens het avondeten een duitserinnetje tegen gekomen die een paar maanden in Beijing is om Tai Chi te leren op een Konfu school. Ze had me gevraagd of ik misschien een les mee wou doen. Nou dat heb ik dus gedaan vanavond, ik heb alleen geen thai chi gedaan (een tak van kongfu wat meer op het innerlijk gericht is) maar tsjouw lin (het spijt me als ik het verkeerd schrijf haha) dat is meer vechten zegmaar. Dat was wel echt superleuk maar gaf ook supererge spierpijn. Er waren ook allemaal aardige en leuke toeristen en backpackers dus dat was ook wel leuk.
Nou nu ga ik maar even lekker een boekje lezen met mijn pijnlijke benen! Morgen ga ik naar 798 art district, een soort enorme oude fabriekshal ofzo met allemaal galeries, kunstdingen en "hippe" tentjes, dus ik ben benieuwd!

Doeg! Groetjes uit Beijing!

  • 21 Oktober 2011 - 04:02

    Kinjo:

    Klinkt goed Jippert en Aziaten zijn gewoon vies hahaa x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Peking

Mijn reis door China, Tibet en Nepal

Recente Reisverslagen:

13 November 2011

Kathmandu

01 November 2011

Shigatse

28 Oktober 2011

Een berichtje uit Tibet!

22 Oktober 2011

Hoi!

21 Oktober 2011

Ni Hao!
Jip

Actief sinds 08 Okt. 2011
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 13561

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2011 - 17 Januari 2012

Mijn reis door China, Tibet en Nepal

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: