Mijn eerste dag - Reisverslag uit Peking, China van Jip Toorn - WaarBenJij.nu Mijn eerste dag - Reisverslag uit Peking, China van Jip Toorn - WaarBenJij.nu

Mijn eerste dag

Door: jipvandentoorn

Blijf op de hoogte en volg Jip

18 Oktober 2011 | China, Peking

Hoi iedereen!
Daar is ie dan hoor: mijn eerste blog!
Vandaag was een heftige dag, na 16 uur reizen was ik eindelijk in Beijing aangekomen.
Het afscheid nemen van mijn familie, mijn beste vriendinnetje en mn lieve vriendje vond ik wel heel moeilijk. Mijn reis werd ineens realiteit in plaats van een wild plan.
Ik had bijna niet geslapen in het vliegtuig omdat er bij de laatste (en de langste) vlucht een hele dikke stinkende Rus naast me zat te snurken. Ik was danook echt helemaal kapot toen ik uit het vliegtuig stapte. Ik voelde me wel heel trots toen ik zo in mijn eentje met mn rugzakkie op het vliegveld uitstapte; het avontuur kon beginnen!
Het was wel even n gedoe om nog bij mn hostel te komen aangezien geeneen taxichauffeur de weg naar mijn hotel wist/engels kon. Maar uiteindelijk ben ik er gekomen!

Beijing is anders dan ik had verwacht, zo ben ik vandaag bijvoorbeeld in de hele stad maar 1 andere toerist tegen gekomen. Ik word ook heel veel en raar nagekeken door de chinezen hier, ik had toch wel verwacht dat ze in zo'n wereldstad wel gewend zijn aan toeristen.. (het kan misschien ook aan de buurt liggen waar ik heb gelopen, maar dat lijkt me niet waarschijnlijk)
Ook kunnen maar heel weinig mensen hier engels, en wanneer je toch dingen probeert uit te leggen of over te brengen doen ze helemaal niet hun best om je te begrijpen. Heel frustrerend.

De combinatie van niet kunnen communiceren, verschrikkelijk moe zijn en het afscheid van die morgen deed me wel een beetje eenzaam voelen. Ik denk dat dit al heel snel veranderd als ik gewoon goed heb geslapen.

Het is niet alleen maar drama hier hoor, ik vind het superleuk om mee te maken dat alles anders is: alles ruikt anders, proeft anders, klinkt anders, de letters zijn anders, de mensen zijn anders, ik voel me een beetje een alien die net op aarde geland is en dat vind ik eigenlijk wel heel leuk.
Ik heb ook heel lekker gegeten bij een moslim-chineesrestaurant. Ik ben trouwens wel heel blij dat ik met stokjes kan eten, anders had ik dar nog steeds lopen klunzen! En toen ik terug naar het hostel liep en ik de straat niet meer kon vinden was het meisje aan wie ik de weg vroeg zo aardig om helemaal mee naar het hostel te lopen. We hebben gekletst en ze heeft me tips gegeven over waar het allemaal leuk is. Die chinezen zijn dus toch minder stom als het leek.

Morgen ga ik een wandeling in de stad maken en daarna misschien naar de dierentuin (ookal ben ik wel gewaarschuwd dat het daar verschrikkelijk stinkt haha).

Groetjes uit China!!

  • 19 Oktober 2011 - 12:13

    Elwiinnnn:

    haha ja er komen wel wat toeristen; alleen je bent en blijft een wandelende tentoonstelling omdat je blank bent en zij dat mooi vinden xD

  • 21 Oktober 2011 - 13:39

    Angela :

    hee Jip indrukwekkend he cultuurschok kunnen mensen je van te voren wel zeggen maar als je er zelf in zit is het echt een ander verhaal!
    je gaat vast mooie dingen beleven.
    Je bent daar vast een bijzienswaardigheid met je lengte je ogen en vooral ook je blonde haar! Wordt je de hele tijd aangeraakt of valt dat wel mee?
    Kinjo maakt het ook goed inmiddels alleen maar dat heb je vast allemaal al mee gekregen.
    Ik ga je volgen vind ik leuk.
    Zet hem op jip
    lieve groet uit amsterdam Angela
    ( moeder van Kinjo)

  • 22 Oktober 2011 - 03:14

    Jip:

    Hoi Angela! Ja, het was inderdaad wel eventjes wennen!!
    In het begin waren er wel chinezen die me soms gingen aanraken, maar nu heb ik mezelf een soort hele boze blik aangeleerd die ik opzet als ik in de buurt van veel chinezen ben en dat lijkt te helpen haha want ze durfen me niet meer aan te raken. Gelukkig helpt het ook wel dat ik net voordat ik ging mn haar bruin heb geverfd! Wat kinjo allemaal verteld in zijn blogs klinkt ook allemaal geweldig!
    Groetjes uit china!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Peking

Mijn reis door China, Tibet en Nepal

Recente Reisverslagen:

13 November 2011

Kathmandu

01 November 2011

Shigatse

28 Oktober 2011

Een berichtje uit Tibet!

22 Oktober 2011

Hoi!

21 Oktober 2011

Ni Hao!
Jip

Actief sinds 08 Okt. 2011
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 13589

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2011 - 17 Januari 2012

Mijn reis door China, Tibet en Nepal

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: